Jaki program partnerski wybrać?

Jaki program parnerski wybrać?
Wybieramy dobry program partnerski

Programów Partnerskich jest naprawdę wiele. Często na początku zadajemy sobie pytanie, jaki Program Partnerski będzie najbardziej odpowiedni dla danej strony?

Odpowiedź nie jest taka oczywista, trzeba wziąć pod uwagę kilka czynników o których napiszemy w tym artykule.

Taka analiza jest niezbędna, jeśli chce się dokonać właściwego wyboru i zostać skutecznym, czyli zarabiającym partnerem.

Prawie każdy internauta surfując w sieci spotkał strony, na których zagościł tylko raz i nigdy do nich nie wrócił, pomimo, że były w czołówce wyszukiwań. Są też takie, na które powraca lub nawet dodaje do ulubionych, pozostając ich wiernym czytelnikiem lub nawet subskrybentem.

Co przesądza o takim a nie innym postępowaniu?

Składa się na to wiele czynników, między innymi:

  • – zawartość merytoryczna, czyli tematyka,
  • – rzetelność i aktualność informacji,
  • – zaangażowanie autora w temat,
  • – estetyka, czyli czytelność i przejrzystość, prosta i łatwa nawigacja,
  • – łatwy i szybki dostęp do strony, na co wpływ mają domena i hosting,

Dobierając program partnerski do naszej strony nie możemy kierować się wyłącznie chęcią zysku. Musimy również brać pod uwagę oczekiwania i preferencje użytkowników naszej strony.

Program dopasowany do treści strony

W tym momencie nasuwa się na myśl pierwsza zasada której powinniśmy przestrzegać. Program partnerski powinien być dopasowany do treści naszej strony.

Prowadzimy bloga o modzie śmiało możemy umieszczać w nim reklamy ubrań, butów. Prowadząc bloga finansowego warto pomyśleć o reklamach kredytów, pożyczek lub kont bankowych.

Takie postępowanie przyniesie korzyści zarówno Tobie jak i czytelnikom bloga. Użytkownicy Twojej strony otrzymają reklamy zgodne z ich zainteresowaniami, reklamy które nie będą ich irytować. Ty natomiast uzyskasz materiały, które uzupełnią treść strony i jednocześnie przyniosą zysk.

Grupa wiekowa zainteresowana tematyką strony

Są tematy uniwersalne, którymi interesują się grupy o dużej rozpiętości wiekowej. Są inne, którymi interesują się osoby w określonym przedziale wiekowym.

Serwis zajmujący się przykładowo fotografią odwiedzi zarówno trzynastolatka jak i sześćdziesięciolatek. Oboje mogą stać się nabywcami jakiegoś produktu. Jednak niewielu seniorów zajrzy do serwisu o logach i dzwonkach do telefonów komórkowych lub grach komputerowych. Zdecydowanie mniejsza ilość mężczyzn zainteresuje się przepisami kulinarnymi, a niewiele kobiet stanie się stałymi czytelniczkami serwisu wędkarskiego czy motoryzacyjnego.

Przy wyborze Programu Partnerskiego warto zastanowić się, czy jego produkty faktycznie mogą znaleźć nabywców wśród czytelników strony.

Możliwości finansowe grupy docelowej

Nawet najlepsze reklamy najlepszych produktów nie skłonią do ich kupna kogoś, kogo na nie nie stać. Inne możliwości finansowe mają dorośli, inne seniorzy, jeszcze inne młodzież i dzieci.

Wybierając Program Partnerski należy zastanowić się, czy reklamowane artykuły leżą nie tylko w zainteresowaniach, ale i w możliwościach finansowych grupy.

Produkty uniwersalne

Nietrudno się domyslić, że dla strony o tematyce webmasterskiej najlepszym Programem Partnerskim będzie taki, który oferuje produkty związane z hostingiem, domeną, darmowymi pluginami i literaturą informatyczną.

Warto jednak mieć również świadomość, że są produkty potrzebne wszystkim, niezależnie od ich głównych zainteresowań.

Webmasterzy, kibice, gospodynie domowe wszyscy kupują książki, odzież czy telefony komórkowe. Dlatego warto dodawać tego typu produkty uniwersalne do naszej strony i badać jaki jest odbiór użytkowników.

Atrakcyjność samego programu partnerskiego

Prowizje

Wynagrodzenie jest bardzo ważną kwestią. Nie warto przecież tracić czasu i zapisywać się do programu, który nie da nam zarobić.

Prowizje muszą być na przyzwoitym poziomie, wypłacane terminowo bez żadnych problemów. To jest podstawa uczciwej współpracy.

Pliki cookies

Analizując zasady uczestnictwa w danym programie partnerskim warto zwrócić również uwagę na „żywotność” plików cookies.

W praktyce klient który przejdzie do sklepu z Twojego polecenia nie koniecznie zrobi od razu zakupy. Może powrócić do sklepu za tydzień, miesiąc i dokonać zakupu.

Żywotność plików cookies określa przez jaki czas ten klient będzie do nas przypisany. Innymi słowy określa czas, w którym wszelkie jego zakupy spowodują naliczenie nam prowizji.

Im dłuższa żywotność tych plików tym lepiej. Są również programy partnerskie, które zapewniają dożywotnią ważność przypisanego klienta.

Materiały promocyjne

Firmy oferujące Program Partnerski same dbają o różnorodność udostępnianych webmasterom narzędzi i materiałów. W ich własnym interesie jest, atrakcyjna i skuteczna promocja produktów. Niemniej warto się z nimi zapoznać, by móc stwierdzić, na ile komponują się ze stroną, czy nie przesłonią treści strony, czy nie zniechęcą czytelnika.

O ile statyczna okładka książki ładnie wkomponowana w stronę, urozmaici ją i wzbogaci graficznie, boks reklamy kontekstowej pozostaje neutralny, to wywołujący oczopląs pulsujący banner-neon nie każdemu przypadnie do gustu.

Język w którym dostępna jest nasza strona

Warto przemyśleć, czy nie spróbować prowadzić strony w języku na przykład angielskim. Dzięki temu uzyskamy dostęp do dużo większego rynku z wyższymi wynagrodzeniami.

Jest naprawdę sporo atrakcyjnych programów partnerskich, dostępnych tylko dla stron np. anglojęzycznych.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj